På plats i Edinburgh

Då var jag också på plats i min stad! Flygresan var otroligt smidig; flög från Kastrup och var framme på Edinburgh flygplats på 1 h och 40 min. Väl där fick så fick jag min väska på fem minuter och jag köpte en biljett till ”trams” vilket tåget som tar en in till staden. Från Waverly station (En av de stora stationerna) gick jag till rummet som jag nu bor i vilket tog ca 12 minuter. Helt enkelt väldigt smidigt!

Edinburgh är en väldigt vacker stad. Det finns många gamla byggnader och många monument. Edinburgh Castle ligger upphöjt med utsikt himla bra utsikt. När jag nu har fått gå runt lite mer i staden så har jag insett att det är ganska backigt! Den bästa utsikten hittills måste dock ha varit från Arthur’s seat! Det är ett litet berg i Holyrood Park mitt i staden. Så fort jag får tid ska jag lägga upp bilderna här för det går inte och förklara riktigt. Träffade två tjejer som också är utbytesstudenter igår kväll. Vi möttes upp på en väldigt liten och genuin pub: The Royal Oak. De serverade i princip bara öl och whisky och självklart var det live musik också 😉

Idag åkte jag och de två tjejerna jag nämnde för att fixa lite heminredningsprylar. En av tjejerna är svensk också så såklart blev det Ikea! Ikväll är det welcome party så ska äta lite nu sen blir det pub!

Jag återkommer med bilder!

Kommentera

