Ankomst i Guelph

Dags att dra igång bloggandet från University of Guelph!

Guelph är en stad sydväst om Toronto. Det är en ganska liten stad med ca 120 000 invånare. Likt Lund är Guelph en stad som kretsar kring studentlivet.

University of Guelph

University of Guelph, studenter bor i denna fina byggnad!

Jag har nu varit här i nästan två veckor och det har varit fullt upp med aktiviteter och väldigt lite datortid. Lika bra att ta det från början!

Någon som ska plugga i Kanada? Flyg med Iceland Air, två gånger 23kg ingår i biljetten.

Mitt liv packat som 2x23kg

Mitt liv packat som 2x23kg

Packtips –> Vakuumpåsar!

Jag valde att ta med eget täcke och kudde då det inte finns i rummen. Det gick att hyra begagnat för 25 dollar men har man två väskor måste man fylla upp med något!

Ska man vara här i en termin behövs allt från shorts till underställ och dunjacka! Det var 30 grader och sol när vi kom fram. Väldigt fuktigt och svettigt även fast det var 1a september.

Lustig grej med flyget, 6 timmar flyg utan mat som ingick. Vet inte om detta är vanligt men jag blev i alla fall förvånad. Jag som tycker det är så trevligt med alla små matlådor på planet.
Klassiska gula skolbussar väntade på oss när vi landade i Toronto. Det var en stor och välordnad organisationen kring de internationella studenternas ankomst och man blev direkt omhändertagen. Efter 20 timmar på resande fot fick jag äntligen lägga mig i mitt lilla rum. Det var då midnatt här. En härlig jetlag gjorde att redan 05.30 tyckte min kropp att det var dags att gå upp. Vem behöver sömn?

Lämna en kommentar