Hösten har anlänt till Urbana-Champaign 

Eller ja, det var höst förra veckan och då var temperaturen 13 grader men den här veckan så har det varit 24-26 grader så fram med shortsen igen. ☀️ 

   
 Om jag räknar med min tenta nästa vecka så har jag den här terminen hittills haft 6 tentor men på LTH drar tentaveckan igång nästa vecka och då har man väl ungefär 2 tentor. Väldigt olika skolsystem, men kan säga att jag inte riktigt saknar tentaplugget och sena kvällarna på KC. Min onlinekurs i forensic science drog ingång i måndags och hittils känns den väldigt chill och intressant så kommer nog bli en rolig och lätt kurs. Jag har också börjat med mitt exjobb i ett av labben på mikrobiologiavdelningen, där de jobbar med bakterien Helicobacter pylori som orsakar magsår och kan leda till cancer i magen. Ska bli så spännande! 

Även om det är mycket i skolan så hinner jag med spännande grejor under helgerna  såsom pumpkin&apple picking, Chicago Symphony orchestra och nu senaste helgen var vi i Chicago och kollade på Blackhakws match. Arenan var gigantisk, fansen var ganska dragna men det var riktigt coolt. Sen var det extra positivt att de vann 4-1 med och sista minuten fick vi se lite slagsmål på isen. 😉 

   
    
      
 Den här veckan är det homecoming vilket innebär att man välkomnar tillbaka alla alumner på campus. Det har varit mycket aktiviteter under veckan och igår var det parad och om några timmar är det football game och det kommer nog vara mycket underhållning. Som vanligt är det orangea kläder som gäller och det är inte den mest smickrande färgen precis. Nästa vecka är det halloween och det är en stor grej här och alla klär ut sig så ska bli riktigt skoj.  

   
Nu är det dags för mig att lämna labbet (jag vet att det är en lördag) och ta mig till fotbollsstadion för lite hamburgare och självklart matchen. Håller tummarna får vinst! 

Hoppas alla har det bra hemma! 🙂 

One thought on “Hösten har anlänt till Urbana-Champaign 

Kommentera

